درهنگام خرید دستگاه سیل به چه نكاتی باید دقت كنیم


1-    فروشنده خود را بشناسید:

قبل از هر چیز باید ببینید كه فروشنده دستگاه تا چه حد با طرز كار آن آشناست! ممكن است از این حرف تعجب كنید ولی واقعیت این است كه این فن آوری تنها چند سالی است كه در بازار ایران رایج شده و تقریباً همه عرضه كنندگان آن نماینده سازندگان خارجی هستند و به علت افزایش تقاضا برای این نوع دستگاه ها در دو سه سال اخیر به فكر فروش این دستگاه ها افتاده اند. متاسفانه بعضی از این عرضه كنندگان، خود، با نحوه كار آن آشنایی چندانی نداشته و با توصیه نامناسب دستگاه نمی توانند نیازهای خط تولید شما را برآورده سازند و باعث زیان شما می شوند. بهتر است اولین سوالی كه از فروشنده خود می پرسید این باشد كه دستگاهی كه عرضه می كند چه توانی دارد و چه تعداد از ظروف مورد نظر شما را در ساعت درزبندی می كند. اگر پاسخ فروشنده این بود كه دستگاه محدودیتی از نظر تعداد ظروف در ساعت ندارد بهتر است به سراغ شخص دیگری بروید. همچنین می توانید از فروشنده بخواهید تا شركتهایی كه این دستگاه را به آنها فروخته است معرفی كند. طبیعی است كه هیچ كس مشتریان ناراضی خود را به شما معرفی نخواهد كرد، ولی به هر حال صحبت كردن با مشتریان راضی هم بسیاری از نكات را برای شما روشن خواهد كرد.

2-    طرز كار و فن آوری دستگاهی را كه می خواهید خریداری كنید بشناسید:

سیل القایی فن آوری پیچیده ای نیست و با كمی مطالعه می توانید با طرز كار آن آشنا شوید. این به شما كمك می كند تا اطلاعات دقیقی به فروشنده ارایه كنید و فروشنده نیز توصیه درستی به شما بنماید. یا اگر فروشنده اطلاعات غیر واقعی یا نامعقولی به شما بدهد، به سراغ دیگری بروید. به طور كلی این دستگاه ها با ایجاد یك میدان مغناطیسی با فركانس بالا در اطراف درپوش ظرف باعث می شوند كه ورقه آلومینیوم موجود بر روی واشر داخل درپوش گرم شده و رزین روی آن ذوب شود و به دهانه ظرف بچسبد. برای اینكه فروشنده بتواند بهترین توصیه را به شما بكند به اطلاعاتی همچون قطر واشر،‌شكل ظرف و درپوش،‌ سرعت نوار نقاله،‌نوع محصول، جنس ظرف و درپوش،‌ دما و رطوبت محیط نیاز دارد. پس بهتر است قبل از تماس با فروشنده این اطلاعات را تهیه كنید تا در زمان صرفه جویی شود.

3-    دستگاه های سیل القایی برای چه كاربردهایی مناسب هستند:

به طور كلی دستگاه های سیل القایی را می توان برای سیل كردن اكثر ظروف غیر فلزی به كار برد. البته محدودیتهایی نیز وجود دارد. به عنوان مثال یكی از فاكتورهای مهم برای دستیابی به یك سیل مناسب درپوش است. چرا كه دستگاه سیل القایی تنها واشرها را گرم می كند،‌ و برای چسبیدن واشر به دهانه ظروف نیاز به فشاری است كه توسط درپوش ایجاد می شود. هرچند تعدادی از سازندگان دستگاه هایی طراحی ارایه می كنند كه می توانند ظروف بدون درپوش را نیز سیل كنند.

همچنین استفاده این دستگاه ها برروی ظروفی كه درب فلزی دارند نیز توصیه نمی شود. گرچه این كار از لحاظ فنی امكان پذیر است ولی داغ شدن درپوش باعث بروز اشكالاتی همچون امكان سوختگی دست كارگران خط در اثر بی احتیاطی، تغییر رنگ درپوش و یا ذوب شدن دهانه بطری در اثر حرارت می شود. به طور كلی اگر تصمیم داشتید این دستگاه را برای ظروف با درپوش فلزی به كار ببرید، حتماً ‌با فروشنده خود مشورت كرده و چند نمونه از ظروف خود را جهت آزمایش و تایید برای وی بفرستید.

4-    ضمانت و خدمات پس از فروش:

یكی دیگر از مواردی كه در هنگام خرید باید حتماً به آن دقت كنید ضمانت و خدمات پس از فروش دستگاه است. اگر دستگاه شما به هر دلیلی خراب شود می تواند كل خط شما را برای مدتی بخواباند و ضرر و زیان فراوانی به بار بیاورد. بنابراین از فروشنده خود در مورد نحوه ارایه خدمات پس از فروش و شرایط ضمانت دستگاه سوالات فراوانی بكنید و تمام جزییات را بپرسید. سوالاتی مثل نحوه ارایه خدمات،‌هزینه های احتمالی مثل هزینه رفت و آمد و محل اقامت تكنیسین،‌هزینه روزانه جهت ارایه خدمات توسط تكنیسین و…. پاسخ آنها می توانند در انتخاب بهتر به شما كمك زیادی كنند.

5-    همیشه ارزانترین، بهترین نیست:

این مسئله ای است كه هر خریدار زیركی به آن كاملاً واقف است، ولی تذكر آن نیزمعمولاً لازم است. بعضی از خریداران نسبت قیمت به توان خروجی اسمی دستگاه را می سنجند و دستگاهی كه این نسبت در آن كوچكتر باشد (ارزانتر باشد) را انتخاب می كنند. ولی توانایی و دانش سازندگان مختلف در طراحی هدهای سیل القایی یكسان نیست و لذا كارآیی دو دستگاه سیل القایی از دو تولید كننده مختلف با توان مثلاً دو كیلو وات در اكثر موارد یكسان نیست. همچنین كیفیت قطعات به كار برده شده در دستگاه،‌دانش فنی به كاررفته در طراحی مدارهای قدرت و كنترل دستگاه، خدمات پس از فروش، انعطاف پذیری، هوا خنك یا آب خنك بودن، خوشدستی و استفاده آسان (User Friendly) دستگاه و‌هزینه های تعمیر و نگهداری از مواردی است كه محاسبه آنها ما را در انتخاب صحیح بسیار یاری میكند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =

      خانه خدماتتماس ارتباط با ما